imidt

Vækstgruppe for iværksættere: Annoncering på Facebook


Dato og tid

Onsdag d. 31. januar 2018 kl. 08:00 til tirsdag d. 27. februar 2018 kl. 11:30

Tilmeldingsfrist

Tirsdag d. 23. januar 2018 kl. 16:00

Sted

Hornslet Hallen
Stadionvej 4
8543 Hornslet
Denmark

Arrangør

Klaus Hall
+45 40357999
kh@vhmidtjylland.dk

Vil du blive endnu skarpere på Facebook-annoncering? Deltag i denne vækstgruppe så du kan veksle dine markedsføringskroner til konkrete forretningsresultater.

Gennem en række workshops ruster vi dig til at opsætte, segmentere og evaluere på dine Facebookkampagner, så de skaber reel forretningsværdi. Efter endt forløb har du de mest relevante målgrupper foruddefineret på din annoncekonto - og mulighed for mindst én aktiv kampagne som, for et annoncebudget på ned til 25 kr. pr. dag, promoverer din virksomhed til målgrupperne på Facebook eller Instagram.

Facilitator er Kasper Bengtson fra bSocial. Undervisningen vil være konkret og praktisk anlagt med hjemmearbejde mellem møderne

Hvem kan deltage?
Du kan deltage, hvis dit CVR-nr. er under 3 år og registreret i Region Midtjylland.

Vækstgruppeforløbet er delvist finansieret af Iværksætterprogram 2015, og derfor skal du indsende et kort ansøgningsskema, før forløbets start. Du vil blive kontaktet herom kort tid efter din tilmelding.

Pris
Ved starten betaler deltagerne et gebyr (max. kr. 3.000 + moms).
Beløbet refunderes delvist efter forløbets afslutning af Væksthus Midtjylland.

Den endelige pris afhænger af antal deltagere. Jo flere deltagere, desto lavere pris. Ved 10 deltagere udgør egenbetalingen netto ca. kr. 1.200 ex. moms. Forløbet gennemføres ikke med færre end 10 tilmeldte.

Program
Workshop 1: Giv din Facebookside et ansigtsløft
Onsdag den 31. januar kl. 8.00-11.30

Du lærer at indstille din Facebookside med de nyeste funktionaliteter og maksimal synlighed, så den får det bedste udtryk fra start. Vi opsætter siden så den når sit fulde potentiale og du dermed får mest forretningsværdi ud af den.

Til denne workshop arbejder vi med:
  • Opsætning i Business Manager
  • Gennemgang af en facebooksides generelle indstillinger
  • Sidens cover- og profilbillede, call-to-action knap, “om-sektion”
  • Opsætning af svar-assistenter
  • Opsætning af faneblade, f.eks. Forretning og Tjenester
  • Forbindelse til Instagram-profil
  • Planlægning af opslag og kladder, herunder tagging af andre sider og hashtags
  • Facebooks Social Plugins til websites (Page Plugin og Customer Chat Plugin)

Workshop 2: Videnskaben bag Facebook-annoncering
Onsdag den 7. februar kl. 12.30-16.30

Et optimalt udbytte af Facebook-annoncering kræver et dybdegående kendskab til designprocessen. Du får indsigt i, hvordan forskellige målsætninger for kampagner understøtter dine forretningsmål – og hvordan du bedst definerer din målgruppe med Facebooks målgruppeværktøjer.

Til denne workshop gennemgår vi:

  • Eksempler på Facebook- og Instagram-annoncer
  • Kampagnestrukturer
  • Øvelse: Facebooks målsætninger
  • Introduktion til Facebooks Pixel
  • Introduktion til målgrupper på Facebook
  • Øvelse: Opret dine målgrupper
  • Facebooks Annonceformater 

Workshop 3: Opsæt din kampagne
Tirsdag den 27. februar kl. 8.00-11.30

Kasper introducerer selve oprettelsesprocessen, og herefter får du hands-on erfaring med at opsætte kampagner i Facebooks Annonceadministrator.
Du skal - med den viden, du fik fra forrige workshop - opsætte de kampagner, du ønsker at køre. Kasper vil hjælpe dig igennem oprettelsesprocessen, og tjekke efter, om du har opsat det hele korrekt.

Til denne workshop får du:
  • Introduktion til “Vejledt Oprettelse” i Annonceadministrator
  • Individuel opsætning af kampagner med hjælp fra Kasper
  • Du går hjem med mindst én aktiv kampagne

Erfaringsudveksling og evaluering
Alle deltagere bliver ved forløbets start tilføjet en lukket Facebookgruppe, hvor der kan stilles spørgsmål og udveksles erfaringer undervejs i forløbet.
 
Efter endt forløb er der mulighed for at holdet samles igen en ekstra gang for at lære hvordan man laver skræddersyede rapporter i Annonceadministrator. Dermed bliver det let at evaluere på de skabte forretningsresultater.

På mødet kan du stille spørgsmål til tallene og evaluere med Kasper og de andre deltagere. Feedbacken vil du kunne bruge til at justere indsatsen og lave endnu bedre kampagner.

Find vej til arrangementet

Kontaktinformationer til arrangør

Klaus Hall
+45 40357999
kh@vhmidtjylland.dk